Even voorstellen
Van chaos naar structuur
Van stilstand naar beweging
Van niets naar iets
Van visie naar praktijk
Ik ben Els Wilmer, een ondernemende vrouw die van aanpakken weet. Ik heb dertig jaar managementervaring in allerlei soorten organisaties en branches; profit en non-profit, als zelfstandige (Wilmer Advantage) en in dienstverband. Ik heb de meest uiteenlopende functies vervuld. Een gemeenschappelijke noemer is er eigenlijk niet. Manager? Generalist? Verbinder? Inspirator? Adviseur? Coach? Spiegel? Als ik per se iets moet zeggen dan is het dienend leiderschap en management(ondersteuning) in de breedste zin van het woord.
Daarbij heb ik twee specialiteiten: (complexe) problemen oplossen en nieuwe ontwikkelingen in gang zetten. Ik fungeer graag als verbindende schakel tussen bestuur/directie, management en werkvloer, tussen verschillende afdelingen en professionalismen. Ik kijk, luister, analyseer en ga daarna meteen aan de slag. Ik zorg dat organisaties (weer) in beweging komen, dat mensen effectief samenwerken en dat projecten daadwerkelijk worden uitgevoerd. Samen met de opdrachtgever spreek ik duidelijke targets en een strak tijdpad af. Adviezen en (tussentijdse) rapportages houd ik kort en bondig.
Ik dring snel door tot de essentie en vanuit mijn brede ervaring met veel verschillende werkprocessen zie ik de vraag achter de vraag. Zet mensen en processen in beweging. Ik heb oog voor detail – vaak zijn met kleine aanpassingen direct zichtbare resultaten te behalen – en als buitenstaander kan ik met een frisse blik naar ingesleten patronen kijken. Daarbij stimuleer en begeleid ik mensen om vanuit hun intrinsieke kwaliteiten te werken. Ik ben empathisch en contactueel sterk, maar ga impopulaire maatregelen niet uit de weg. Indien nodig zet ik medewerkers op een vriendelijke doch stevige manier terug in hun kracht.
Gericht op samenwerking ben ik creatief en analytisch. Mag graag meedenken op beleidsmatig/strategisch niveau (met een bijzondere belangstelling voor financiële, communicatieve en IT aspecten). Daarbij ken ik mijn plaats in de organisatie. Ik heb gevoel voor complexe bedrijfspolitieke processen en bestuurlijke verhoudingen en ik ben mij bewust van de belangen van de stakeholders.
Ik werk op interim-basis en zorg ervoor dat ik altijd extern blijf. Als externe kracht kan ik meer afdwingen: meer snelheid, hogere eisen, betere kwaliteit etc. Zodra de afgesproken doelen zijn gehaald, maak ik plaats (uiteraard wel in overleg met de opdrachtgever). Als het loopt zoals het lopen moet, ben ik immers overbodig.
Ten slotte...
- Mijn geografisch werkgebied is nationaal en internationaal (ik spreek vloeiend Engels, goed Frans en redelijk Duits).
- ‘Span of control’: direct tot 35 medewerkers, indirect tot circa 250 medewerkers.
- Beschikbaarheid: parttime of fulltime (in overleg).
- Bijzondere belangstelling voor onderwerpen als Duurzaamheid, Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, Nederland Kantelt, Business Spiritualiteit.
- Sinds 2023 LVV geacrediteerd Vertrouwenspersoon.